Multikulturní centrum Praha

Kompetence pro demokratickou kulturu - nástroj pro otevřenou společnost II

Cílem projektu je skrze vzdělávací program pro pracovníky s mládeží rozvíjet demokratické, participativní a pro-inkluzivní prostředí na školách.

Ve spolupráci s vybranými odbornicemi dojde k inovaci metodiky a vzdělávacího programu pro pracovníky s mládeží (tj. pedagožky, asistenty pedagogů, lektorky, pracovníky s dětmi a mládeží a studující pedagogických VŠ a VOŠ), jehož cílem je rozvíjení Kompetencí pro demokratickou kulturu (KDK) na pražských školách.

Vzdělávací kurz proběhne ve dvou fázích, přičemž první fáze se věnuje principům demokratické kultury, demokracii na školách a ve veřejném prostoru, pro-inkluzivním opatřením a práci se stereotypy a kontroverzními tématy ve výuce. Druhá fáze programu je zaměřena na rozvoj psychosociálních a komunikačních dovedností účastníků, schopnost řešení konfliktů, metody hodnocení demokratického klimatu na školách, řešení šikany a nenávistných projevů a metodám zvyšujícím participaci studentek a studentů.

Zavádění metod podporujících participaci rozvíjí u studujících aktivní přístup k událostem v jejich okolí a motivuje je k zapojení do rozhodování na úrovni školy i širší komunity. V širším důsledku povede zavádění kompetenčního modelu k lepšímu porozumění fungování občanské společnosti a limitům zastupitelské demokracie ve vztahu k marginalizovaným skupinám a v konečném důsledku ke zvýšení důvěry žáků v demokratický proces. Důležitým aspektem projektu je rozvoj pro-inkluzivního klimatu na školách právě skrze zavádění modelu KDK.

 

Doba trvání: 1. 12. 2019 – 31. 10. 2022

 

Donor: Operační program Praha - pól růstu ČR

 

 

 

Výstupy z projektu

Přijďte s námi obnovit svou učitelskou jiskru

Přijďte s námi obnovit svou učitelskou jiskru

Už 27. května 2021 začíná náš další kurz pro pražské učitele....
3. 5. 21
Seminář: Jak na společné vzdělávání? Příklady dobré praxe

Seminář: Jak na společné vzdělávání? Příklady dobré praxe

Koronavirová situace a s ní spojené distanční vzdělávání odhalily a zároveň umocnily některé slabiny v nastavení českého školského systému. ...
7. 9. 20
Absolventi svobodných škol umí diskutovat

Absolventi svobodných škol umí diskutovat

Demokratické vzdělávání lze v České republice provozovat od základního po vysoké školství....
5. 8. 20
Mezi dětmi existují rozdíly, je nutný individuální přístup, říká Tomáš Feřtek z EDUin

Mezi dětmi existují rozdíly, je nutný individuální přístup, říká Tomáš Feřtek z EDUin

Koronakrize, kdy byli učitelé i žáci ze dne na den hozeni do distančního studia, potvrdila tezi odborného konzultanta EDUin Tomáše Feřtka, že v oblasti vzdělávání neexistuje jedna jediná správná...
22. 6. 20

Webové projekty Multikulturního centra Praha

Migraceonline
Praha sdílená a rozdělená
HelpDesk
..
© 2016 - Multikulturní centrum Praha; Webdesign & publikační­ systém Toolkit - Econnect