Vzdělávací program: Pocitové mapování pro žáky základních škol
Program pro žáky základních škol pocházející z prostředí s nízkým sociálně kulturním statusem umožňuje žákům vyjádřit skrze pocitové mapy jako nástroj participace občanů svůj pohled na...
27. 10. 21
Vzdělávací program: Pocitové mapování pro žáky středních škol
Program pro střední školy zaměřený na pocitové mapování si klade za cíl představit žákům jednu z možností zapojení občanů do rozhodování o podobě místa, kde žijí....
27. 10. 21
Online vyučovací hodina: Lidé v pohybu
Stáhněte si materiály k hodině zaměřené na důsledky změny hranic po mnichovské dohodě a vídeňské arbitráži pro obyvatelstvo Česko-Slovenska....
25. 6. 21
Online vyučovací hodina: Druhá republika – mezi demokracií a totalitou
Stáhněte si materiály k hodině zaměřené na období a problematiku tzv. druhé republiky....
25. 6. 21
Metodika: Multikulturní život a vzdělávání dětských prosumerů
Představujeme vám metodiku vzdělávacího programu, který vznikl v rámci projektu Multikulturní život a vzdělávání dětských prosumerů....
Vzdělávací aktivita COVID-19 Survival Map reaguje na aktuálně probíhající koronavirovou epidemii a kombinuje práci s mapou, demokratické rozhodování i aktivní pomoc druhým....
6. 11. 20
Online vzdělávací aktivita: Jak se u nás němčilo – Nejednoznačnost národní identity
Ve středu si budeme opět připomínat vznik první československé republiky. Nově vzniklá republika měla mnohonárodnostní charakter a národnostně smíšená byla i spousta rodin....
26. 10. 20
Demokracie, pravda & média aneb Jak se vyznat ve složitém světě
Krize demokracie, rozdělená společnost, názorové bubliny, nedůvěra v tradiční média, nenávistné útoky nebo postfaktualita....
14. 7. 20
Online vzdělávací aktivita: První máj z různých perspektiv
První máj dnes všichni známe především jako den volna, i když je v kalendáři uváděn jako „Svátek práce”....
30. 4. 20
Prevencí předsudků jsou osobní setkání a výchova k aktivnímu občanství
Sonda antropologického studia Anthropictures mezi pražskými středoškoláky ukázala, že se žáci o národnostních menšinách a problematice migrace příliš nebaví....